CAS d’en Marc (El cas que he
triat)
Identificació de les sessions: Setmana del 20 de novembre
Lloc: Aula de l’EAP (2 hores aprox.)
Participants: psicopedagoga (tutora de
pràctiques), logopeda CREDA, mestra EE, tutora de 2n i estudiant en pràctiques.
Fites: Fer el retorn d’informació
amb la tutora de 2n, mestra d’en Marc.
Realitzar una coordinació amb la tutora, la
mestra d’educació especial i la logopeda del CREDA per comentar els resultats
de la intervenció psicopedagògica i fer una valoració de les mesures educatives
i fer una proposta de millora.
Desenvolupament: La
sessió es va realitzar a l’aula de l’EAP. Ens vam reunir la psicopedagoga, la logopeda del CREDA, la mestra EE, la tutora
de 2n i jo mateixa, en primer lloc per fer el retorn a la tutora i al mateix
temps, per tal de comentar els resultats de la valoració psicopedagògica.
Es van detallar els resultats, deixant
pendent un possible TDA, ja que la família d’en Marc encara no havia tornat el
qüestionari SDQ, tot i que es va considerar poc probable.
Conjuntament es van proposar les
actuacions i mesures més adients per portar a terme. Els acords que es van
prendre com a proposta de millora van ser els següents:
- A partir de l’anàlisi de de l’observació a l’aula, del test ITPA (amb una gràfica amb resultats bastant serrats) i de
la informació de la tutora del nen, juntament amb la informació recollida de l’EAP de cursos
anteriors (K-BIT a p4 i a 1r de primària), es va valorar un possible trastorn
específic del llenguatge (TEL). Per aquest motiu, es va considerar necessari
que el CREDA atengués al Marc. Tot i que és un cas greu, el CREDA no li pot fer
una atenció directa, ja que l’alumne té 7 anys. La proposta de l’EAP i de la
logopeda va ser de fer un assessorament per part del CREDA, a la mestra
referent de l’alumne i la mestra d’EE. Aquest assessorament consta d’unes 4 o 5
sessions, on la logopeda fa una valoració inicial i a partir d’aquí, assessora
les mestres referents, proporcionant-los-hi material, recursos per treballar
amb el Marc a l’aula, resolent dubtes i fins hi tot fer una sessió la
logopeda amb l’alumne davant la tutora, per mostrar-li la metodologia de
treball.
-
Un altre dels acords va ser elaborar un pla individualitzat (PI) curricular de
l’àrea de llengües, amb la col·laboració de la mestra tutora, la mestra d’EE i
l’EAP, i un pla individualitzat metodològic (PIM), en la resta d'àrees.
Recursos: Expedient de l’alumne, resultats
de les proves diagnòstiques i l’observació a l’aula.
Avaluació: Aquesta sessió va ser molt enriquidora,
ja que vam poder arribar a diferents acords conjuntament, i poder així conèixer
les diferents opinions de tots els professionals que intervenen amb el Marc i
el seu grup classe. Realment, no ens va constar establir acords conjunts.
Observacions: Em va semblar molt interessant la proposta de la psicopedagoga de l’assessorament del CREDA,
tenint en compte que el Marc ja no entrava dins del grup d’edat per rebre
atenció directa. És una proposat interessant des del punt de vista del centre,
ja que aquest tipus d’intervenció no només repercuteix a un sol alumne, sinó
que pel fet de formar al personal docent, també se’n pot beneficiar altre
alumnat.
_______________________________________________________________________
Generalitat de Catalunya. Plans
Individualitzats de diferents etapes educatives. Recuperat el de novembre de
2017 a http://xtec.gencat.cat/ca/curriculum/diversitat/centreseducatius/suports/plans/models
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada