dijous, 30 de novembre del 2017

FASE 2: Execució de la intervenció (III)

CAS d’en Marc (El cas que he triat)

Identificació de les sessions: Setmana del 20 de novembre
Lloc: Aula de l’EAP (2 hores aprox.)
Participants: psicopedagoga (tutora de pràctiques), logopeda CREDA, mestra EE, tutora de 2n i estudiant en pràctiques.

Fites:  Fer el retorn d’informació amb la tutora de 2n, mestra d’en Marc.
Realitzar una coordinació amb la tutora, la mestra d’educació especial i la logopeda del CREDA per comentar els resultats de la intervenció psicopedagògica i fer una valoració de les mesures educatives i fer una proposta de millora.

Desenvolupament: La sessió es va realitzar a l’aula de l’EAP. Ens vam reunir la psicopedagoga, la logopeda del CREDA, la mestra EE, la tutora de 2n i jo mateixa, en primer lloc per fer el retorn a la tutora i al mateix temps, per tal de comentar els resultats de la valoració psicopedagògica.
Es van detallar els resultats, deixant pendent un possible TDA, ja que la família d’en Marc encara no havia tornat el qüestionari SDQ, tot i que es va considerar poc probable.
Conjuntament es van proposar les actuacions i mesures més adients per portar a terme. Els acords que es van prendre com a proposta de millora van ser els següents:

- A partir de l’anàlisi de  de l’observació a l’aula, del test ITPA (amb una gràfica amb resultats bastant serrats) i de la informació de la tutora del nen, juntament amb  la informació recollida de l’EAP de cursos anteriors (K-BIT a p4 i a 1r de primària), es va valorar un possible trastorn específic del llenguatge (TEL). Per aquest motiu, es va considerar necessari que el CREDA atengués al Marc. Tot i que és un cas greu, el CREDA no li pot fer una atenció directa, ja que l’alumne té 7 anys. La proposta de l’EAP i de la logopeda va ser de fer un assessorament per part del CREDA, a la mestra referent de l’alumne i la mestra d’EE. Aquest assessorament consta d’unes 4 o 5 sessions, on la logopeda fa una valoració inicial i a partir d’aquí, assessora les mestres referents, proporcionant-los-hi material, recursos per treballar amb el Marc a l’aula, resolent dubtes i fins hi tot fer una sessió la logopeda amb l’alumne davant la tutora, per mostrar-li la metodologia de treball.

- Un altre dels acords va ser elaborar un pla individualitzat (PI) curricular de l’àrea de llengües, amb la col·laboració de la mestra tutora, la mestra d’EE i l’EAP, i un pla individualitzat metodològic (PIM), en la resta d'àrees.

Recursos: Expedient de l’alumne, resultats de les proves diagnòstiques i l’observació a l’aula.

Avaluació: Aquesta sessió va ser molt enriquidora, ja que vam poder arribar a diferents acords conjuntament, i poder així conèixer les diferents opinions de tots els professionals que intervenen amb el Marc i el seu grup classe. Realment, no ens va constar establir acords conjunts.


Observacions: Em va semblar molt interessant la proposta de la psicopedagoga de l’assessorament del CREDA, tenint en compte que el Marc ja no entrava dins del grup d’edat per rebre atenció directa. És una proposat interessant des del punt de vista del centre, ja que aquest tipus d’intervenció no només repercuteix a un sol alumne, sinó que pel fet de formar al personal docent, també se’n pot beneficiar altre alumnat.

Cliqueu a sobre de l’enllaç per descarregar-vos un model per elaborar un PI de Primària.

_______________________________________________________________________


Generalitat de Catalunya. Plans Individualitzats de diferents etapes educatives. Recuperat el de novembre de 2017 a http://xtec.gencat.cat/ca/curriculum/diversitat/centreseducatius/suports/plans/models

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada