CAS d’en Marc (El cas que he
triat)
Identificació de les sessions: Setmana del 20 de novembre
Lloc: Aula de l’EAP (3 hores aprox.)
Participants: psicopedagoga (tutora de
pràctiques), alumne de 2n. i estudiant en pràctiques.
Fites: Aplicar i corregir la prova ITPA segons
les recomanacions del manual.
Desenvolupament: La sessió es va
realitzar a l’aula de l’EAP. Ens vam reunir la psicopedagoga, l’alumne de 2n, i
jo mateixa, per tal de realitzar-li a en Marc la prova ITPA. Aquest test permet
detectar possibles
dificultats en el procés de comunicació i llenguatge.
La psicopedagoga va introduir el test a l'alumne, i vaig ser jo qui va realitzar la prova al Marc. Vaig trigar dues sessions de 45 min. en acabar de passar el test a en Marc.
La psicopedagoga va introduir el test a l'alumne, i vaig ser jo qui va realitzar la prova al Marc. Vaig trigar dues sessions de 45 min. en acabar de passar el test a en Marc.
Un cop va acabar la 2a. sessió, vam acompanyar el nen a la seva aula de 2n, i vam tornar a l’aula de l’EAP a corregir el test.
Recursos: Manual, quaderns d’estímuls 1 i 2
i el quadern d’anotació del Test ITPA (Test Illinois de Aptitudes
Psicolingüísticas)
Avaluació: El resultat de la sessió va
ser satisfactori, per una banda, perquè vaig poder veure com la psicopedagoga
de l’EAP passava una part del test a l’alumne, i per l’altra, perquè a partir dels
resultats d’aquesta prova podríem valorar les dificultats del llenguatge de l’alumne
i a partir d’aquí poder atendre les seves necessitats.
Observacions: L'inconvenient que vaig poder observar durant les dues sessions, va ser la dificultat d’en
Marc per estar concentrat cap al final de la sessió. A l’inici estava molt
motivat i tranquil, però a mesura que va anar passant l’estona, es va anar
cansant una mica.
Un aspecte que em va motivar molt, va ser poder realitzar jo el test a l'alumne. Me'l vaig preparar molt a casa prèviament, i crec que me'n vaig sortir molt bé. La meva tutora va confiar molt en mi i em va felicitar quan vaig acabar. Haig de reconèixer que em vaig sentir molt valorada.
Un altre aspecte que vull destacar és la dificultat de corregir i
interpretar els resultats del test ITPA. Per mi, que no ho havia fet mai, no em
va semblar cosa fàcil. La meva tutora de pràctiques ho va fer amb força
agilitat, ja que en té experiència, però a mi em va semblar força complicat.
________________________________________________________________________
Lenguaje y Pensamiento. La diversidad
educativa. Test Illinois de Aptitudes Psicolingüísticas (ITPA). Recuperat el 28
de novembre de 2017 a https://lamagda2.wordpress.com/2010/01/23/itpa/
________________________________________________________________________
Tea Ediciones. Test Illinois de Aptitudes
Psicolingüísticas (ITPA). Recuperat el 28 de novembre de 2017 a https://web.teaediciones.com/itpa-test-illinois-de-aptitudes-psicolinguisticas.aspx
Slideshare. Test Illinois de Aptitudes
Psicolingüísticas (ITPA). Recuperat el 28 de novembre de 2017 a https://es.slideshare.net/guest8fae37/itpa
![]() |
Joc complert del Test ITPA |
![]() |
Perfil d'aptituts del Test ITPA d'en Marc (2n de primària) |
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada