De moment, es pot dir que ja he
acabat la fase 1 de la meva proposta de treball, que consistia en fer una
recollida d’informació i planificació de la intervenció. Fa dues setmanes que he començat a anar al centre i de moment l'experiència està sent molt satisfactoria.
De moment la meva tasca ha consistit en fer
recollida d’informació del context, observar els documents i a l’alumne amb el
qual realitzaré la intervenció i assistir a un parell de reunions. Del segon cas, encara no he tingut la oportunitat
de fer el mateix.
Aquesta setmana espero avançar una mica
més, i poder assistir a alguna reunió amb la CAD, i documentar-me sobre el
segon cas amb el què vull intervenir.
Per altra banda, he fet recerca d’informació
de les funcions del psicopedagog i sobretot en referència a les
característiques i el funcionament de les USEEs. He llegit el nou decret de l’atenció educativa a l’alumnat en
el marc d’un sistema educatiu inclusiu, (17 de novembre de 2017), i m’ha semblat molt interessant el nou
enfocament d’aquesta proposa, sobretot perquè la mirada no es centra només amb
l’alumnat de NEE, sinó en tot l’alumnat en general. L’objectiu és la progressiva
reconversió dels centres d’educació especial en centres proveïdors de serveis i
recursos a les escoles, donant suport a l’alumnat amb NEE escolaritzats en
centres ordinaris. La idea és passar d’una escola integradora a una escola
inclusiva.
El teu blog avança. Has incorporat informació legislativa i organitzativa molt interessant, però ens ha faltat poder aprofundir una mica més sobre el que estàs fent i quines reflexions extreus d'alguna de les sessions de pràctiques. Al tauler vaig explicar que estaria bé incloure alguna sessió seguint un guió que establís objectius, materials, subjectes,.... . Esperoque ho puguis incorporar per la següent revisió.
ResponEliminaM.Àngels Megías