divendres, 10 de novembre del 2017

Parada i reflexió!

De moment, es pot dir que ja he acabat la fase 1 de la meva proposta de treball, que consistia en fer una recollida d’informació i planificació de la intervenció. Fa dues setmanes que he començat a anar al centre i de moment l'experiència està sent molt satisfactoria.

De moment la meva tasca ha consistit en fer recollida d’informació del context, observar els documents i a l’alumne amb el qual realitzaré la intervenció i assistir a un parell de reunions.  Del  segon cas, encara no he tingut la oportunitat de fer el mateix.

Aquesta setmana espero avançar una mica més, i poder assistir a alguna reunió amb la CAD, i documentar-me sobre el segon cas amb el què vull intervenir.


Per altra banda, he fet recerca d’informació de les funcions del psicopedagog i sobretot en referència a les característiques i el funcionament de les USEEs. He llegit el nou decret de l’atenció educativa a l’alumnat en el marc d’un sistema educatiu inclusiu, (17 de novembre de 2017),  i m’ha semblat molt interessant el nou enfocament d’aquesta proposa, sobretot perquè la mirada no es centra només amb l’alumnat de NEE, sinó en tot l’alumnat en general. L’objectiu és la progressiva reconversió dels centres d’educació especial en centres proveïdors de serveis i recursos a les escoles, donant suport a l’alumnat amb NEE escolaritzats en centres ordinaris. La idea és passar d’una escola integradora a una escola inclusiva.

1 comentari:

  1. El teu blog avança. Has incorporat informació legislativa i organitzativa molt interessant, però ens ha faltat poder aprofundir una mica més sobre el que estàs fent i quines reflexions extreus d'alguna de les sessions de pràctiques. Al tauler vaig explicar que estaria bé incloure alguna sessió seguint un guió que establís objectius, materials, subjectes,.... . Esperoque ho puguis incorporar per la següent revisió.

    M.Àngels Megías

    ResponElimina