divendres, 24 de novembre del 2017

FASE 1: Recollida d’informació i planificació de la intervenció (IV)

CAS d’en Marc (El cas que he triat)

Identificació de les sessions: Setmana del 13 de novembre
Lloc: Aula de reunions (1.30 hores)
Participants: psicopedagoga (tutora de pràctiques), mestra d’EE, logopeda del CREDA, tutora 2n i estudiant en pràctiques.

Fites: Valorar la coordinació, decidir els instruments de recollida d’informació i donar a la tutora el qüestionari SDQ perquè l’ompli la família i ella mateixa.

Desenvolupament: En aquesta sessió, vam realitzar una coordinació per tal de determinar quina seria la forma més adequada de realitzar la intervenció psicopedagògica i quins instruments es considerarien més encertats per dur-la a terme. 

En primer lloc, cal conèixer quin és el nivell intel·lectual d’en Marc, per poder descartar un possible DIL i diferenciar-ho amb un possible trastorn del llenguatge o alguna altra cosa. Per tal de mesurar el QI, l’instrument més adequat per un nen de l’edat del Marc, seria realitzar un WISC-IV, però com que a p4 i a 1r de primària se li va fer un K-BIT, doncs vam valorar que no era necessari fer el WISC, perquè ja teníem aquesta informació.
Un altre aspecte important era descartar possibles problemes d’oïda, així que la tutora li proposaria a la família d’anar a l’otorrí.
També es va acordar de fer una observació a l’aula, per observar el comportament d’en Marc en el seu context real.
La psicopedagoga, amb el recolzament de la logopeda, va proposar passar-li un ITPA, ja que aquesta prova era específica de llenguatge, i el seu objectiu principal és detectar possibles dificultats en el procés de comunicació.
També es va acordar de donar a la tutora i a la família el qüestionari SDQ, per tal de detectar o descartar un possible trastorn del comportament.

Un altre acord que es va prendre van ser les futures reunions per tal de fer el retorn de la informació i el seguiment de la intervenció.

Recursos: Qüestionari SDQ (copia per la tutora i per la família) i expedient de l’alumne.

Avaluació: Aquesta coordinació va ser molt interessant, ja que em va permetre conèixer algunes proves diagnòstiques que no coneixia.

Observacions: La reunió va ser molt satisfactòria. Em va agradar molt la logopeda del CREDA, perquè va aportar molta informació específica sobre les característiques dels trastorns del llenguatge, i per mi va ser com anar d’oient a una classe a la universitat.

Cliqueu a sobre de l'enllaç per veure el qüestionari SDQ

______________________________________________________________________

Youthinmind. Information for researchers and professionals about the  Strengths & Difficulties Questionnaires. Recuperat el 27 de novembre de 2017 a  http://www.sdqinfo.com/

Tea Ediciones. ITPA. Recuperat el 28 de novembre de 2017 a https://web.teaediciones.com/itpa-test-illinois-de-aptitudes-psicolinguisticas.aspx

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada