CAS d’en Marc (El cas que he triat)
Identificació de les sessions: Setmana del 13 de novembre
Lloc: Aula de reunions (1.30 hores)
Participants: psicopedagoga (tutora de
pràctiques), mestra d’EE, logopeda del CREDA, tutora 2n i estudiant en
pràctiques.
Fites: Valorar la coordinació, decidir els
instruments de recollida d’informació i donar a la tutora el qüestionari SDQ
perquè l’ompli la família i ella mateixa.
Desenvolupament: En aquesta sessió, vam realitzar una coordinació per tal
de determinar quina seria la forma més adequada de realitzar la intervenció
psicopedagògica i quins instruments es considerarien més encertats per dur-la a
terme.
En
primer lloc, cal conèixer quin és el nivell
intel·lectual d’en Marc, per poder descartar un possible DIL i
diferenciar-ho amb un possible trastorn del llenguatge o alguna altra cosa. Per
tal de mesurar el QI, l’instrument més adequat per un nen de l’edat del Marc,
seria realitzar un WISC-IV, però com
que a p4 i a 1r de primària se li va fer un K-BIT, doncs vam valorar que no era necessari fer el WISC, perquè
ja teníem aquesta informació.
Un
altre aspecte important era descartar
possibles problemes d’oïda, així que la tutora li proposaria a la família d’anar
a l’otorrí.
També
es va acordar de fer una observació a l’aula,
per observar el comportament d’en Marc en el seu context real.
La
psicopedagoga, amb el recolzament de la logopeda, va proposar passar-li un
ITPA, ja que aquesta prova era específica de llenguatge, i el seu objectiu principal
és detectar possibles dificultats en el procés de comunicació.
També es va acordar de donar a la tutora i a la
família el qüestionari SDQ, per tal
de detectar o descartar un possible trastorn del comportament.
Un altre acord que es va prendre van ser les futures reunions per tal de fer el retorn de la informació i el seguiment de
la intervenció.
Recursos: Qüestionari SDQ (copia per la
tutora i per la família) i expedient de l’alumne.
Avaluació: Aquesta coordinació va ser molt
interessant, ja que em va permetre conèixer algunes proves diagnòstiques que no
coneixia.
Cliqueu a sobre de l'enllaç per veure el qüestionari SDQ
______________________________________________________________________
Youthinmind. Information for researchers and professionals about the Strengths & Difficulties Questionnaires. Recuperat el 27 de novembre de
2017 a http://www.sdqinfo.com/
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada