dilluns, 20 de novembre del 2017

FASE 1: Recollida d’informació i planificació de la intervenció

CAS d’en Marc (El cas que he triat)

Identificació de les sessions: setmana 13 de novembre
Lloc: Aula de reunions (1 hora)
Participants: psicopedagoga (tutora de pràctiques) i estudiant en pràctiques.

Fites: Conèixer la demanda i anotar els aspectes més rellevants del cas (anamnesi psicopedagògica)

Desenvolupament: Ens vam reunir la psicopedagoga (tutora de pràctiques) i jo, per tal de conèixer més detalladament la demanda respecte l’alumne i prendre nota de tots els aspectes rellevants de l’expedient del nen.

Els motius de la demanda eren bàsicament, que en Marc mostrava moltes dificultats a l’hora d’escriure, un retard en el llenguatge i dificultats d'aprenentatge en general. Aquesta demanda venia per part de la tutora de 2n. i també per part de l'especialista que atén al Marc en un centre privat de psicopedagogia del poble.

En referència al Marc, ja es va atendre una demanda des de p4, fa 3 cursos. En aquell moment es va considerar oportú passar-li un K-Bit i una escala de Conners, per tal de descartar un possible TDA. Es va fer el mateix 2 cursos més tard, quan l’alumne cursava 1r de primària, i en principi se li ha descartat aquest trastorn.

En el cas de les dues proves del K-Bit que se li van passar, als 4 i 6 anys,  el resultat va ser molt igual. En la part de llenguatge el resultat era molt baix, mentre que en la part de matrius, és a dir, del raonament, el resultats eren en els dos casos dins de la normalitat, en la franja alta.


Decidim tenir una reunió amb la tutora i posteriorment exposar-li el cas a la logopeda del CREDA, per tal de saber el seu punt de vista i que en pugui orientar amb els aspectes del llenguatge.

Recursos: full de demanda de la tutora de 2n, expedient de l’alumne.

Avaluació: Aquesta coordinació va ser molt interessant, ja que em va permetre conèixer més a fons l’alumne del cas que he triat, a partir de la informació del seu expedient i de la demanda de la tutora.

Observacions: La reunió amb la meva tutora de pràctiques va ser molt fluida i em vaig sentir amb molta confiança per poder fer aportacions en el cas, i crec que la psicopedagoga em va tenir molt en compte. En un primer moment, teníem la sensació, per la informació que teníem de la tutora, que aquesta demanda començava des de cero, però ens vam quedar sorpreses en veure que ja s’havien fet força actuacions des de p4. (Haig de dir que la  psicopedagoga del centre, és nova d’aquest any).



Informe psicopedagògic fet per l'EAP

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada