CAS d’en Marc (El cas que he
triat)
Identificació de les sessions: setmana 13 de novembre
Lloc: Aula de reunions (1 hora)
Participants: psicopedagoga (tutora de
pràctiques) i estudiant en pràctiques.
Fites: Conèixer la demanda i
anotar els aspectes més rellevants del cas (anamnesi psicopedagògica)
Desenvolupament: Ens vam
reunir la psicopedagoga (tutora de pràctiques) i jo, per tal de conèixer més
detalladament la demanda respecte l’alumne i prendre nota de tots els aspectes
rellevants de l’expedient del nen.
Els motius de la demanda eren bàsicament, que en Marc mostrava
moltes dificultats a l’hora d’escriure, un retard en el
llenguatge i dificultats d'aprenentatge en general. Aquesta demanda venia per part de la tutora de 2n. i també per part
de l'especialista que atén al Marc en un centre privat de psicopedagogia del
poble.
En referència al Marc, ja es va atendre una demanda des de p4, fa 3 cursos. En aquell moment es va considerar oportú passar-li un K-Bit i una
escala de Conners, per tal de descartar un possible TDA. Es va fer el mateix 2 cursos més tard, quan l’alumne cursava 1r de primària, i en principi se li ha descartat aquest trastorn.
En el cas de les dues proves del K-Bit que se li van passar, als 4 i 6 anys, el resultat va ser molt igual. En la part de llenguatge el resultat
era molt baix, mentre que en la part de matrius, és a dir, del raonament, el
resultats eren en els dos casos dins de la normalitat, en la franja alta.
Decidim tenir una reunió amb la tutora i posteriorment exposar-li
el cas a la logopeda del CREDA, per tal de saber el seu punt de vista i que en
pugui orientar amb els aspectes del llenguatge.
Recursos: full de demanda de la
tutora de 2n, expedient de l’alumne.
Avaluació: Aquesta coordinació va ser
molt interessant, ja que em va permetre conèixer més a fons l’alumne del cas
que he triat, a partir de la informació del seu expedient i de la demanda de la
tutora.
Observacions: La reunió
amb la meva tutora de pràctiques va ser molt fluida i em vaig sentir amb molta
confiança per poder fer aportacions en el cas, i crec que la psicopedagoga em va
tenir molt en compte. En un primer moment, teníem la
sensació, per la informació que teníem de la tutora, que aquesta demanda començava
des de cero, però ens vam quedar sorpreses en veure que ja s’havien fet força
actuacions des de p4. (Haig de dir que la psicopedagoga
del centre, és nova d’aquest any).
![]() |
Informe psicopedagògic fet per l'EAP |
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada