Identificació de les
sessions: Paral·lelament
a la intervenció del cas que he triat, estic realitzant el seguiment de les
tasques del psicopedagog en el centre.
Lloc: Aula de reunions, aula ordinària, biblioteca
del centre (seminari), pati, aula de psicopedagogia.
Participants: psicopedagoga (tutora de pràctiques), alumnat, professorat, famílies, professionals externs (logopeda CREDA, treballadora social, professorat d’altres centres de la zona, professional del CDIAP) i estudiant en pràctiques.
Participants: psicopedagoga (tutora de pràctiques), alumnat, professorat, famílies, professionals externs (logopeda CREDA, treballadora social, professorat d’altres centres de la zona, professional del CDIAP) i estudiant en pràctiques.
Fites: conèixer i analitzar les diferents
tasques que un psicopedagog ha de realitzar en un centre de primària, sense
perdre de vista la possibilitat de participar en el cas d’una alumne amb un possible
trastorn específic del llenguatge (TEL).
Desenvolupament: Participo en aquelles actuacions
que estan relacionades amb l’Equip Directiu i Psicopedagògic, el professorat, l’alumnat
així com les que fan referència a la intervenció familiar. Aquestes tasques es
podrien dividir en diferents actuacions:
-
Participació de les reunions de la CAD (Comissió d’Atenció a la Diversitat) amb
l’Equip Psicopedagògic.
-
Participació de les reunions en la CAS (Comissió d’acció social) amb la
treballadora social, l’Equip Psicopedagògic i l’Equip Directiu.
-
Assessorament en processos de tutoria i orientació de l’alumnat.
-
Seguiment i avaluació psicopedagògica de l’alumnat amb NEE.
-
Participació en el seminari d’educació de 0 a 6 anys que porta a terme l’EAP en
el centre.
-
Participació en l’orientació familiar de l’alumnat amb NEE.
Observacions: Trobo molt interessant poder
participar de totes les diferents actuacions que porta a terme la meva tutora
de pràctiques al centre, sobretot valoro com una oportunitat privilegiada poder
participar de les reunions de la CAD i la CAS, així com també el fet de poder
assistir a alguna entrevista amb la família del cas que estic fent el
seguiment.
Per
altre banda, voldria fer un apunt en referència a les reunions de la CAD i la
CAS. Trobo a faltar més la participació dels mestres tutors. Em refereixo a què
sovint es tracten aspectes d’alumnat del qual tenen més informació altres
professionals, bàsicament els tutors, que no hi assisteixen mai, a aquestes
reunions. Així doncs, crec que molta informació es perd “pel camí” o necessita de
més reunions per fer el traspàs als tutors per part del psicopedagog.
Crec que
seria més fàcil tractar els casos i fer-ne el seguiment, prendre acords de
treball reals, tancar els temes, si també hi poguessin participar els mestres
tutors.
Aleshores,
caldria tenir en compte l’assistència dels tutors a la convocatòria de les
reunions de la CAS i la CAD i deslliurar puntualment d’hores lectives a tots
aquells professionals que hagin d’intervenir per tal d’optimitzar més el temps
i els recursos humans, en aquest cas.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada