dilluns, 13 de novembre del 2017

Tasques del psicopedagog

Identificació de les sessions: Paral·lelament a la intervenció del cas que he triat, estic realitzant el seguiment de les tasques del psicopedagog en el centre.
Lloc: Aula de reunions, aula ordinària, biblioteca del centre (seminari), pati, aula de psicopedagogia.
Participants: psicopedagoga (tutora de pràctiques), alumnat, professorat, famílies, professionals externs (logopeda CREDA, treballadora social, professorat d’altres centres de la zona, professional del CDIAP)  i estudiant en pràctiques.

Fites: conèixer i analitzar les diferents tasques que un psicopedagog ha de realitzar en un centre de primària, sense perdre de vista la possibilitat de participar en el cas d’una alumne amb un possible trastorn específic del llenguatge (TEL).

Desenvolupament: Participo en aquelles actuacions que estan relacionades amb l’Equip Directiu i Psicopedagògic, el professorat, l’alumnat així com les que fan referència a la intervenció familiar. Aquestes tasques es podrien dividir en diferents actuacions:
- Participació de les reunions de la CAD (Comissió d’Atenció a la Diversitat) amb l’Equip Psicopedagògic.
- Participació de les reunions en la CAS (Comissió d’acció social) amb la treballadora social, l’Equip Psicopedagògic i l’Equip Directiu.
- Assessorament en processos de tutoria i orientació de l’alumnat.
- Seguiment i avaluació psicopedagògica de l’alumnat amb NEE.
- Participació en el seminari d’educació de 0 a 6 anys que porta a terme l’EAP en el centre.
- Participació en l’orientació familiar de l’alumnat amb NEE.

Observacions: Trobo molt interessant poder participar de totes les diferents actuacions que porta a terme la meva tutora de pràctiques al centre, sobretot valoro com una oportunitat privilegiada poder participar de les reunions de la CAD i la CAS, així com també el fet de poder assistir a alguna entrevista amb la família del cas que estic fent el seguiment.

Per altre banda, voldria fer un apunt en referència a les reunions de la CAD i la CAS. Trobo a faltar més la participació dels mestres tutors. Em refereixo a què sovint es tracten aspectes d’alumnat del qual tenen més informació altres professionals, bàsicament els tutors, que no hi assisteixen mai, a aquestes reunions. Així doncs, crec que molta informació es perd “pel camí” o necessita de més reunions per fer el traspàs als tutors per part del psicopedagog. 

Crec que seria més fàcil tractar els casos i fer-ne el seguiment, prendre acords de treball reals, tancar els temes, si també hi poguessin participar els mestres tutors.


Aleshores, caldria tenir en compte l’assistència dels tutors a la convocatòria de les reunions de la CAS i la CAD i deslliurar puntualment d’hores lectives a tots aquells professionals que hagin d’intervenir per tal d’optimitzar més el temps i els recursos humans, en aquest cas.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada