1. DESCRIPCIÓ DE LES ACTIVITATS PRESENTADES
DURANT L’OBSERVACIÓ
|
|||||
Context de l’observació
|
|||||
Hora del dia:
|
Matèria:
|
Núm. d’alumnat:
|
Nom del mestre:
|
||
Materials i recursos:
|
|||||
2. INICI DE L’ACTIVITAT D’APRENENTATGE
|
SÍ
|
NO
|
|||
Rellevància i objectiu de l’activitat o
contingut. El mestre...
|
|||||
Fa explícita la utilitat i finalitat del contingut de la tasca.
|
|||||
Utilitza diverses tipologies d’explicacions i activitats: auditives,
visuals, cinestèsiques...
|
|||||
Fa alguna explicació de l’activitat a l’alumne x de forma individual
utilitzant un llenguatge planer.
|
|||||
Estratègies per cridar l’atenció i mantenir
l’interès de l’alumnat. El mestre...
|
|||||
Comparteix l’objectiu de l’activitat proposada
|
|||||
Utilitza estratègies per motivar i despertar l’interès de l’alumnat en
les activitats i, específicament, de l’alumne x.
|
|||||
Activa els coneixements previs dels alumnes relacionant i
contextualitzant les activitats actuals amb la de les sessions anteriors.
|
|||||
Defineix els objectius i un guió per a resoldre les activitats.
|
|||||
Comprova que els alumnes comprenguin les explicacions i instruccions de
les activitats.
|
|||||
S’assegura que l’alumne x ha entès les explicacions i instruccions de
l’activitat.
|
|||||
3. DURANT L’ACTIVITAT D’APRENENTATGE
|
|||||
Organització del grup-classe
|
|||||
Tipologia d’agrupament: grup gran ___ grup petit___ en parelles___
individual___
|
|||||
Tipus d’activitat predominant durant l’observació: oral _____ escrita
_____ altres _____
|
|||||
Existeixen activitats: diferenciades _____ individuals _____ petit grup
_____
|
|||||
Actitud del grup classe
|
|||||
La concentració i atenció de la majoria d’alumnes es manté la major part
del temps.
|
|||||
El mestre intervé per reconduir situacions conflictives de comportament.
|
|||||
L’alumne x manté el nivell de concentració i atenció.
|
|||||
Disseny de les activitats: comprensió de
conceptes. El mestre...
|
|||||
Identifica les representacions inicials de l’alumnat.
|
|||||
Si són errònies crea conflictes entre les representacions que ja tenen
els alumnes i les que aporten les noves explicacions (activa els coneixements
previs).
|
|||||
Dedica un temps específic a l’alumne.
|
|||||
Disseny de les activitats: aprenentatge de
procediments i estratègies. El mestre...
|
|||||
Ensenya a l’hora els procediments que els coneixements conceptuals.
|
|||||
Dóna l’oportunitat de practicar les estratègies per a poder corregir els
errors i automatitzar-les.
|
|||||
Mostra l’aplicació de les estratègies en diferents situacions, com
utilitzar-les i per què.
|
|||||
Identifica els errors dels alumnes en la pràctica de les estratègies.
|
|||||
Interacció del mestre amb l’alumnat. El mestre...
|
|||||
Es mostra igual de disponible per a tots els alumnes.
|
|||||
Té una predisposició especial per l’alumne x
|
|||||
Estimula la participació de tot l’alumnat (escolta activa, contacte
visual, dona temps per a respondre).
|
|||||
Reforça les intervencions correctes dels alumnes.
|
|||||
Interacció entre l’alumnat. El mestre...
|
|||||
Afavoreix el treball cooperatiu.
|
|||||
Promou la intervenció de tot l’alumnat.
|
|||||
No desqualifica les intervencions amb respostes errònies.
|
|||||
Proporciona un guió per elaborar l’activitat evitant bloquejos.
|
|||||
Percepció d’obligació
|
|||||
Mostra la rellevància de les tasques
|
|||||
Desvetlla la curiositat dels alumnes.
|
|||||
Fa evident als alumnes el seu progrés.
|
|||||
Fa partícip a l’alumne x del seu procés d’E-A.
|
|||||
Ofereix diverses alternatives per poder triar (tasques, companys, etc.).
|
|||||
4. AL FINALITZAR L’ACTIVITAT D’APRENENTATGE
|
|||||
Els criteris de correcció s’anuncien prèviament a la tasca.
|
|||||
Es donen indicacions generals de la tasca ben feta.
|
|||||
Tipus d’avaluació que es fa: coavaluació____ avaluació del docent_____
autoavaluació_____ altres_____
|
|||||
La forma d’avaluació és diferent en el cas de l’alumne x.
|
|||||
S’introdueix la sessió següent.
|
|||||
OBSERVACIONS
|
dissabte, 11 de novembre del 2017
Exemple de graella d'observació
Aquesta és la graella que li vaig fer arribar a la meva tutora de pràctiques. És un exemple, que es pot adaptar al context d'observació en concret, retallant algun apartat o bé canviant aspectes segons es cregui oportú en cada situació.
Subscriure's a:
Comentaris del missatge (Atom)
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada