dissabte, 11 de novembre del 2017

Setmana del 6 de novembre (II)

Identificació de les sessions: Setmana del 6 de novembre (II)
Lloc: aula ordinària (1 hora) i pati (30 min)
Participants: psicopedagoga (tutora de pràctiques), alumnat de p3 (aula) i alumnat d’educació infantil (pati), tutora de p3 i d’educació infantil, TEI i estudiant en pràctiques.

Fites: Observar el context escolar de 5 alumnes de p3, (aula i pati), per tal d’aportar informació a l’equip psicopedagògic i al professorat, i poder portar a terme la intervenció més adequada per a cada alumne.

Desenvolupament: Durant aquesta sessió, separada en dues parts, a l’aula ordinària i al pati, la psicopedagoga i jo vam observar a 5 alumnes de p3. Ens vam repartir els 5 alumnes, i jo em fixava en 2 nens i ella en 3. L’observació va començar a l’aula a les 9.30 del matí, fins després de l’estona de l’esbarjo. La sessió comença amb les rutines i una activitat grupal. Després els nens i nenes esmorzen i després surten al pati a jugar. En la primera part de l’observació, la meva tutora i jo estem assegudes en un costat de l’aula, anotant les observacions, comentant alguns aspectes i intercanviant opinions amb la tutora, mentre la TEI està per l’alumnat. Al final de l’observació a l’aula, tant la psicopedagoga com jo ens apropem a algun alumne dels que estem observant, per saber què està fent. Durant la segona part de la sessió, sortim al pati i seguim amb l’observació.
A partir de l’observació i podem extreure informació rellevant sobre l’actitud dels alumnes, les dinàmiques entre companys, la metodologia emprada per la mestra, l’organització d’escola…

Recursos: mètode observacional no estructurat.

Avaluació: No va ser gens fàcil fer l’observació de 5 nens en una mateixa sessió, però crec que va ser satisfactori que jo pogués ajudar a la meva tutora. He tingut l’oportunitat d’observar els alumnes en el seu entorn, i això m’ha permès conèixer millor les seves necessitats. 

Observacions: Un cop acabada la sessió, vaig reflexionar sobre el mètode observacional, i vaig preguntar a la psicopedagoga si normalment feia servir alguna graella per fer les observacions. Ella em va contestar que no i jo li vaig suggerir que potser seria interessant fer-ho, ja que d’aquesta manera podria fer observacions més objectives. Vaig proposar-li que li faria arribar un exemple d’una graella que vaig confeccionar per l’assignatura de diagnòstic en educació. 

Cliqueu al següent enllaç per veure l'exemple de graella d'observació

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada