Identificació
de les sessions: Setmana del 6 de novembre (II)
Lloc: aula ordinària (1 hora) i pati (30
min)
Participants: psicopedagoga (tutora de
pràctiques), alumnat de p3 (aula) i alumnat d’educació infantil (pati), tutora
de p3 i d’educació infantil, TEI i estudiant en pràctiques.
Fites: Observar el context escolar de 5
alumnes de p3, (aula i pati), per tal d’aportar informació a l’equip psicopedagògic
i al professorat, i poder portar a terme la intervenció més adequada per a cada
alumne.
Desenvolupament: Durant aquesta sessió, separada en
dues parts, a l’aula ordinària i al pati, la psicopedagoga i jo vam observar a
5 alumnes de p3. Ens vam repartir els 5 alumnes, i jo em fixava en 2 nens i
ella en 3. L’observació va començar a l’aula a les 9.30 del matí, fins després
de l’estona de l’esbarjo. La sessió comença amb les rutines i una activitat
grupal. Després els nens i nenes esmorzen i després surten al pati a jugar. En
la primera part de l’observació, la meva tutora i jo estem assegudes en un
costat de l’aula, anotant les observacions, comentant alguns aspectes i
intercanviant opinions amb la tutora, mentre la TEI està per l’alumnat. Al
final de l’observació a l’aula, tant la psicopedagoga com jo ens apropem a
algun alumne dels que estem observant, per saber què està fent. Durant la
segona part de la sessió, sortim al pati i seguim amb l’observació.
A partir de l’observació i podem extreure
informació rellevant sobre l’actitud dels alumnes, les dinàmiques entre
companys, la metodologia emprada per la mestra, l’organització d’escola…
Recursos: mètode observacional no
estructurat.
Avaluació: No va ser gens fàcil fer l’observació
de 5 nens en una mateixa sessió, però crec que va ser satisfactori que jo pogués
ajudar a la meva tutora. He tingut l’oportunitat d’observar els alumnes en el
seu entorn, i això m’ha permès conèixer millor les seves necessitats.
Observacions: Un cop acabada la sessió, vaig reflexionar
sobre el mètode observacional, i vaig preguntar a la psicopedagoga si
normalment feia servir alguna graella per fer les observacions. Ella em va
contestar que no i jo li vaig suggerir que potser seria interessant fer-ho, ja
que d’aquesta manera podria fer observacions més objectives. Vaig
proposar-li que li faria arribar un exemple d’una graella que vaig confeccionar
per l’assignatura de diagnòstic en educació.
Cliqueu al següent enllaç per veure l'exemple de graella d'observació
Cliqueu al següent enllaç per veure l'exemple de graella d'observació
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada