dimecres, 22 de novembre del 2017

FASE 1: Recollida d’informació i planificació de la intervenció (II)

CAS d’en Marc (El cas que he triat)

Identificació de les sessions: Setmana del 13 de novembre
Lloc: Aula de reunions (1.30 hores)
Participants: psicopedagoga (tutora de pràctiques), tutora de 2n i estudiant en pràctiques.

Fites: aprofundir en la demanda, a partir de la informació de la tutora i anotar els aspectes més rellevants del cas.

DesenvolupamentEn aquesta coordinació, la tutora va poder explicar més detalladament les dificultats que mostrava en Marc, a partir de les seves observacions a l’aula, al pati i mitjançant algun text de l’alumne. Aquesta mestra tutora ja la va tenir el curs passat, així que coneix molt bé en Marc.

Ens va explicar que el nen gairebé mai parla en català, i que totes les instruccions o consignes col·lectives, o bé llargues, ell no en fa cas. La mestra sempre ha de dir-li individualment.
També ens va explicar que en Marc no escriu res tot sol, excepte el seu nom. Totes les produccions escrites són copies o bé dictat per la mestra. Totes les activitats han de ser molt dirigides i gairebé dictades. Ella creu que reconeix totes les lletres soles, però no les sap identificar dins d’una paraula. Activitats com per exemple relacionar paraules senzilles amb imatges, o bé confeccionar paraules amb les lletres desordenades, no és capaç de fer-ho ell sol.

La mestra, fins ara, li adapta tot el material i li prepara activitats de reforç, d’un nivell de p5.
Es proposa fer una coordinació amb la logopeda del CREDA, per tal de tenir un altre punt de vista, i posteriorment decidir com enfocar la valoració psicopedagògica.

Recursos: Observacions de la tutora de 2n, expedient de l’alumne i la coordinació entre els agents implicats.

Avaluació: Aquesta coordinació va ser interessant, ja que em va permetre conèixer més a fons en Marc a partir de la informació de la mestra tutora. Va ser interessant poder veure algun text de l’alumne per tal de comprendre millor les seves dificultats.

Observacions: Em va sobtar molt el nivell de lectoescriptura d’en Marc i com encara feia lletra de pal i molt gran.

Text d'en Marc, copiat de la pissarra


1 comentari:

  1. Ens trobem a la recta final de la PAC2 i potser vas una mica endarrerida en quant al seguiment de les fases. La realitat del dia a dia de la intervenció psicopedagògica ja estàs veient sovint no segueix els calendaris prevists a l'inici .

    D'aquí al dia 10 de desembre, data en la que es fa el tancament del blog, és a dir, a partir d'aquest dia ja no el revisaré i no compten les entrades per la nota de la PAC2, podries introduir, a banda d'intentar ampliar alguna entrada avançant en les fases:
    - Una valoració a partir de la rúbrica que es troba al final de la PAC, indicant quins aspectes consideres que has reflectit millor al teu blog, i quins podries millorar. És el moment de poder aportar alguna entrada al blog corregint o ampliant aquells aspectes que segons la rúbrica hagin quedat més fluixos.

    - Una entrada final a mode de conclusió i tancament de l'experiència de les pràctiques.

    Ens queden pocs dies, i és important aprofitar-los. Endavant!

    M.Àngels Megías

    ResponElimina