dilluns, 27 de novembre del 2017

FASE 2: Execució de la intervenció

CAS d’en Marc (El cas que he triat)

Identificació de les sessions: Setmana del 20 de novembre
Lloc: Aula ordinària de 2n (1.30 hora aprox.)
Participants: psicopedagoga (tutora de pràctiques), tutora de 2n., alumnat de 2n. i estudiant en pràctiques.

Fites: Observar el context escolar de l’alumne (aula, professorat i companys) per tal d’aportar informació a l’Equip Psicopedagògic i docent. Informació que permetrà afavorir el disseny de la intervenció amb l’alumne.

Desenvolupament: La sessió es va realitzar en dues parts. La primera abans del pati i la segona part després de l’esbarjo.

Durant les dues parts de l’observació, la psicopedagoga i jo vam estar assegudes al final de l’aula, fent anotacions, i només al final de la segona part de la sessió, ens vam aixecar per observar la tasca que estava realitzant en Marc i fer-li alguna pregunta.

Abans del patí, la mestra va presentar l’activitat a tot el grup, i després es va apropar a en Marc per assegurar-se que ell ho havia entès. Van mirar un petit vídeo a la pantalla digital i després van sortir al pati a jugar. Durant aquesta estona, en Marc va estar força tranquil, tot i que es va aixecar un parell de cops per dir-li alguna cosa a la mestra. Em va cridar l’atenció quan la mestra va dir a tots el nens que es preparessin per sortir al pati, en Marc donava tombs per l’aula sense atendre. Fins que la tutora no li va dir directament a ell que es posés l’abric per sortir, ell no va fer massa cas.
En tornar del pati, la mestra va explicar que havien de fer un dibuix del què havien vist al vídeo, i explicar-ho per escrit amb una o dues frases.
La mestra va agafar en Marc a part per explicar-li la tasca i el nen va anar a buscar el material (full blanc, llapis, goma i colors), i es va posar a treballar. Va fer un dibuix molt infantil i amb pocs detalls per la seva edat, i es va quedar bloquejat. No podia escriure. Li va demanar ajuda a la mestra, i ella li va dir que li expliqués l’argument del vídeo. El Marc va respondre amb frases sense verb i amb molt poca concreció, tot i l’ajuda de la mestra. Va intentar escriure el nom del protagonista de la història, però no se’n sortia i la tutora li va lletrejar. Tot i així, no ho va escriure bé.

Al final de la sessió, havien de recollir i posar-se l’abric per marxar a casa, i una altra vegada, la mestra va haver de donar-li a en Marc la instrucció en particular, perquè semblava que no anés amb ell aquella instrucció de la tutora.

Recursos: full amb la graella d’observació. (Mètode observacional estructurat)

Avaluació: El resultat de la sessió va ser positiu, ja que vam poder ampliar la informació que ja ens havia donat la tutora en la reunió prèvia a l’observació a l’aula. Va quedar palès que en Marc tenia alguna dificultat amb el llenguatge.

Observacions: La graella que vam utilitzar penso que ens va ser d’ajuda per tenir en compte no només el comportament d’en Marc, sinó també les actuacions de la mestra i de la metodologia que ella utilitza a l’aula.

Un cop acabada l’observació, la psicopedagoga i jo vam comentar per sobre les diferents impressions de l’una i l’altre, i també vam reflexionar sobre l’actitud de la mestra tutora. Ella es va mostrar molt tranquil·la tot i la nostra presència, però teníem el dubte de si prestava la mateixa atenció a en Marc quan ningú extern l’observava. 

Cliqueu a sobre de l'enllaç per veure...

la graella d'observació que vaig omplir del Marc.
El dibuix de la tasca que va fer en Marc



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada