divendres, 8 de desembre del 2017

Valoració del meu blog del practicum II

El blog del diari de pràctiques de psicopedagoga ha sigut un exercici d’ordenar i sistematitzar les experiències i reflexions sobre la meva pràctica professional.

He intentat reflectir el dia a dia de les meves pràctiques, tot publicant les més rellevants en referència al meu pla de treball, i també les que he cregut interessants per l’àmbit psicopedagògic.

M’ha sigut força complicat fer aportacions al blog el mateix dia que assistia al centre, i per això anava fent un diari personal paral·lel en una llibreta, on anotava tot el que anava fent, les reflexions i sobretot, els dubtes que m’anaven sorgint i que posteriorment intentava resoldre amb la meva tutora.

En el meu blog, pel Pràcticum II, he fet 35 entrades. Hi ha la presentació, el context, algunes reflexions de les tasques del psicopedagog i alguna entrada amb informació interessant, entrades de les primeres sessions, unes conclusions finals i la majoria de les entrades fan referència a les fases de la meva intervenció.
Em va ser de molta ajuda seguir el guió per redactar les sessions, sobretot la part de valoració i observacions, perquè és on havia de reflexionar més a fons sobre la feina que havia fet al centre.

Crec que he fet un bon treball, he aplicat tots els coneixements adquirits en diferents assignatures. Per a dissenyar el blog m’han estat imprescindibles els coneixements de l’assignatura de Noves tecnologies d’informació i comunicació en educació. Per a la meva tasca com a psicopedagoga al centre, assignatures com ara Models d’orientació i intervenció psicopedagògica, Anàlisi de casos, Diagnòstic en educació, Dificultats d’aprenentatge i intervenció psicopedagògica, entre d’altres, m’han proporcionat un marc general per poder realitzar amb professionalitat el meu pràcticum.

Fent una autoavaluació i seguint la rúbrica que figura en la presentació de la PAC2 considero que:

1. La informació que he seleccionat és rellevant per a l’àmbit d’intervenció i les fonts utilitzades són fiables i rigoroses, com per exemple del Departament d’Ensenyament, del Diari de l’Educació, de webs d’editorials, etc.
He buscat informació teòrica i legislativa sobre el meu àmbit d'intervenció psicopedagògic, i he adequat els coneixements conceptuals a les característiques pròpies del context de treball. He establert relacions convenients entre els coneixements conceptuals i el context d’intervenció.

2. He creat documents escrits per transmetre la informació elaborada i per a sintetitzar de manera escrita el conjunt de fets estudiats, i crec que ho he fet amb claredat i que mostren una bona capacitat per elaborar i sintetitzar informació especialitzada, essent aquesta informació força entenedora i coherent.

3. He identificat i analitzat els aspectes clau de l'activitat psicopedagògica que duu a terme l’EAP en una escola d’Educació Primària.

4. He analitzat el procés d’intervenció psicopedagògica justificant adequadament un model d’intervenció educacional constructiu.

5. He adoptat en tot moment, un comportament ètic amb les persones, les institucions i la pràctica professional, tant pel que fa als plantejaments teòrics com a la pràctica psicopedagògica, respectant i aplicant els principis i les normes deontològiques de la professió.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada