El blog del diari de pràctiques de
psicopedagoga ha sigut un exercici d’ordenar i sistematitzar les experiències i
reflexions sobre la meva pràctica professional.
He intentat reflectir el dia a dia de les
meves pràctiques, tot publicant les més rellevants en referència al meu pla de
treball, i també les que he cregut interessants per l’àmbit psicopedagògic.
M’ha sigut força complicat fer
aportacions al blog el mateix dia que assistia al centre, i per això anava fent
un diari personal paral·lel en una llibreta, on anotava tot el que anava fent,
les reflexions i sobretot, els dubtes que m’anaven sorgint i que posteriorment
intentava resoldre amb la meva tutora.
En el meu blog, pel Pràcticum II, he fet 35
entrades. Hi ha la presentació, el context, algunes reflexions de les tasques
del psicopedagog i alguna entrada amb informació interessant, entrades de les
primeres sessions, unes conclusions finals i la majoria de les
entrades fan referència a les fases de la meva intervenció.
Em va ser de molta ajuda seguir el guió
per redactar les sessions, sobretot la part de valoració i observacions, perquè
és on havia de reflexionar més a fons sobre la feina que havia fet al centre.
Crec que he fet un bon treball, he
aplicat tots els coneixements adquirits en diferents assignatures. Per a
dissenyar el blog m’han estat imprescindibles els coneixements de l’assignatura
de Noves tecnologies d’informació i comunicació en educació. Per a la meva tasca
com a psicopedagoga al centre, assignatures com ara Models d’orientació i
intervenció psicopedagògica, Anàlisi de casos, Diagnòstic en educació,
Dificultats d’aprenentatge i intervenció psicopedagògica, entre d’altres, m’han
proporcionat un marc general per poder realitzar amb professionalitat el meu
pràcticum.
Fent una autoavaluació i seguint la
rúbrica que figura en la presentació de la PAC2 considero que:
1. La informació que he seleccionat és
rellevant per a l’àmbit d’intervenció i les fonts utilitzades són fiables i rigoroses,
com per exemple del Departament d’Ensenyament, del Diari de l’Educació, de webs
d’editorials, etc.
He buscat informació teòrica i
legislativa sobre el meu àmbit d'intervenció psicopedagògic, i he adequat els
coneixements conceptuals a les característiques pròpies del context de
treball. He establert relacions convenients entre
els coneixements conceptuals i el context d’intervenció.
2. He creat documents escrits per transmetre
la informació elaborada i per a sintetitzar de manera escrita el conjunt de fets
estudiats, i crec que ho he fet amb claredat i que mostren una bona capacitat
per elaborar i sintetitzar informació especialitzada, essent aquesta informació
força entenedora i coherent.
3. He identificat i analitzat els
aspectes clau de l'activitat psicopedagògica que duu a terme l’EAP en una
escola d’Educació Primària.
4. He analitzat el procés d’intervenció
psicopedagògica justificant adequadament un model d’intervenció educacional
constructiu.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada