diumenge, 3 de desembre del 2017

FASE 2: Execució de la intervenció (VALORACIÓ)

Els objectius principals d’aquesta segona fase de la meva intervenció eren portar a terme la intervenció proposada, fer observació i intervenció en les sessions amb la  psicopedagoga  de l’EAP quan porti a terme la intervenció i dissenyar una proposta de millora.

Estic molt satisfeta de com he portat a terme aquesta segona fase del meu pla de treball, ja que he pogut complir amb tots els objectius que m’havia proposat satisfactòriament.

El primer indicador d’avaluació que em vaig proposar per la fase 2, era l’ajustament del número d’hores dedicades a aquesta fase, i haig de dir que hi he dedicat més hores de les que m’havia plantejat inicialment. Un altre indicador d’avaluació era analitzar resultats de les proves realitzades, i és aquí on he invertit més hores de les que havia pensat, en la correcció i interpretació del test ITPA, ja que em va interessar entendre bé el funcionament de la puntuació. També vaig tornar a revisar el test K-BIT, del qual només havia vist els resultats en la fase 1.
També he assistit a algunes reunions molt interessants de la CAD i la CAS, reunions amb la logopeda del CREDA, a entrevistes amb la família de l’alumne del cas que he triat i també he assistit a un seminari que es fa al centre de pràctiques de l’educació 0-6.

En referència als indicadors d’avaluació que m’havia proposat, que eren observar el comportament de l’alumnat i forma de treball i la graella d’observació a l’aula i/o al pati,  he pogut utilitzat la graella que vaig elaborar en l’assignatura diagnòstic en l’educació, i juntament amb la meva tutora de pràctiques, l’he adaptat a la realitat del centre i del cas en qüestió. He comprovat la utilitat de preparar la sessió d’observació, ja que sinó ho fas, hi ha molta informació que es perd pel camí. Va ser interessant contrastar les observacions extres que vam fer la meva tutora i jo, perquè ella es va fixar més en la relació de l’alumne amb els companys, mentre que jo em vaig fixar molt en com l’alumne realitzava de la tasca, sobretot en l’aspecte de llengua.


I per últim, en referència a l’indicador d’avaluació d’observar les modalitats d’intervenció tenint en compte les especificitats de l’alumnat, ha sigut el més interessant d’aquesta fase. Considero d’allò més important tenir el màxim de recursos i conèixer el màxim de modalitats d’intervenció, ja que depèn de les característiques de cada cas, com a psicopedagog, has de saber intervenir amb la mesura més adequada. 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada