CAS
d’en Marc (El cas que he triat)
Identificació
de les sessions: Setmana del 4 de desembre
Lloc: Lloc: Aula
ordinària de 2n de primària (1.30 h aprox.)
Participants: psicopedagoga
(tutora de pràctiques), tutora de 2n, mestra d’EE, alumnat de 2n. i estudiant
en pràctiques.
Fites: Observar el context escolar de
l’alumne (aula, professorat i companys) per tal fer el seguiment d’evolució d’en
Marc.
Valorar si la
tutora està implementant el pla de treball proposat (el PI de l’alumne i els
coneixements i recursos de l’assessorament del CREDA).
Desenvolupament: Durant l’observació, la psicopedagoga
i jo vam estar assegudes al final de l’aula, fent anotacions. La mestra d’EE va
estar asseguda a la taula on hi havia el Marc, i el va anar guiant mentre feien
la tasca.
Al final de la sessió, vam poder parlar amb la tutora i la mestra d’EE, i
ens van comentar que la logopeda tot just havia fet la valoració inicial d’en
Marc, només havien assistit a una sessió de l’assessorament amb la logopeda del
CREDA, i que encara tenien algunes dificultats i molts dubtes de com fer la
intervenció amb el nen. Tot i això, es van mostrar receptives i motivades.
Recursos: full d’anotacions de l’observació.
Avaluació: La sessió no ha sigut del tot satisfactòria,
perquè tot i que les mestres estan motivades, encara és molt aviat per veure
algun progrés en el Marc. Estan a la primera fase de l’assessorament! La
psicopedagoga i jo vam valorar que havíem fet l’observació de seguiment massa
aviat.
Observacions: Un
aspecte que em costa i que he anat aprenent, és que totes les coses tenen el
seu ritme, sobretot quan no depèn de tu. Jo creia que amb dues setmanes, ja
haurien fet més d’una sessió de l’assessorament del CREDA, però la meva tutora
de pràctiques em va dir que havíem estat de sort de poder començar tan ràpid, i
que havíem de tenir paciència, i esperar a veure els resultats a mig termini.
La part positiva és que les mestres estan molt receptives, i això és molt.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada