Després de tres mesos de treball i sobretot d'adquisició de nous
coneixements, ha arribat el moment de concloure aquest blog.
Com a aspectes positius, voldria destacar l'experiència que he
adquirit amb aquestes pràctiques. M’he adonat com gradualment he anat aprenent
i assolint nous coneixements, gràcies a l'orientació de les meves dues tutores,
la de la UOC i la del centre de pràctiques. Moltes gràcies!
Per circumstàncies no planejades inicialment, he tingut la
possibilitat de fer el pràcticum I en un centre privat d’assessorament
psicopedagògic, en l’àmbit de l’educació no formal i el pràcticum II en un EAP,
en l’àmbit de l’educació formal. Crec que aquest aspecte és una molt bona
oportunitat per obtenir una visió global de la intervenció psicopedagògica en
diferents contextos educatius.
Com a valoració d’aquest Pràcticum II, puc dir que après moltíssim en relació a les tasques que porta a terme la psicopedagoga de l'EAP, així com ampliar els meus coneixements psicopedagògics pel que fa a proves i tests diagnòstics i aprofundir en l’àmbit de l’atenció a l’alumnat.
Com a valoració d’aquest Pràcticum II, puc dir que après moltíssim en relació a les tasques que porta a terme la psicopedagoga de l'EAP, així com ampliar els meus coneixements psicopedagògics pel que fa a proves i tests diagnòstics i aprofundir en l’àmbit de l’atenció a l’alumnat.
He pogut observar i portar a terme observacions a l’aula, reunions
de coordinació amb serveis externs, intercanviar opinions amb el professorat,
entrevistes amb famílies, valoracions, derivacions, traspassos d’informació,
assistència setmanal a un seminari, etc.
He pogut assistir a l’EAP algunes tardes, i això m’ha permès participar en les tasques de coordinació internes amb altres membres de l’EAP i les reunions amb els altres serveis de la zona.
He pogut assistir a l’EAP algunes tardes, i això m’ha permès participar en les tasques de coordinació internes amb altres membres de l’EAP i les reunions amb els altres serveis de la zona.
La meva valoració del període de pràctiques presencials així com de
les tasques que he realitzat, és molt satisfactòria. L’àmbit que he escollit
m’ha donat l’oportunitat de viure de primera mà com és el treball d’una
psicopedagoga en un àmbit educatiu molt destacat i he pogut experimentar
situacions i oportunitats d’aprenentatge molt valuoses.
En aquest sentit, m'agradaria destacar dos aspectes. Per una banda,
i a causa del gran volum de feina que té el referent de l'EAP en aquest centre
(és un centre gran i amb un nombre elevat d'alumnat amb NEE i dificultats
d'aprenentatges), en diverses ocasions he prioritzat donar suport i col·laborar
amb la meva tutora en les diferents tasques assignades, quedant així una mica
al marge les tasques pròpies del projecte.
I per altra banda, remarcar que per part de l'escola on he actuat
durant tot aquest temps de les pràctiques, he tingut una molt bona acceptació i
el personal del centre ha col·laborat amb tot allò que he necessitat. M’ha
fet sentir valorada i partícip del seu projecte de centre.
La meva relació amb la tutora de pràctiques ha estat molt
enriquidora i li agraeixo enormement tota la dedicació que m’ha ofert. S’ha
mostrat molt col·laboradora i comunicativa, atenen els meus dubtes i fent-me
sentir partícip de les tasques que duia a terme. M’ha orientat i ajudat molt i
m’ha donat oportunitats per a poder actuar sola, donant-me petites
responsabilitats.
Pel que fa a la valoració del meu pla de treball,
considero que he assolit els
objectius que em vaig plantejar en un inici, tot i que m’ha faltat temps per
desenvolupar la fase 3 del projecte.
He fet el seguiment del cas del Marc, un alumne que preocupa molt al seu professorat,
i que d’entrada ja mostrava moltes dificultats en l’adquisició del llenguatge.
Des d’un inici, ja es va valorar com un cas urgent i per aquesta raó, es van
posar en marxa tots els recursos per poder fer una intervenció el més acurada i
aviat possible. A mesura que anava avançant en el cas, he anat retocant
aspectes del pla de treball, sobretot en referència al factor temps.
Per últim, voldria fer
una valoració
del blog com a diari de pràctiques.
El vaig començar amb el Pràcticum I, i tot i fer-lo en un altre centre, vaig
creure interessant seguir escrivint en el mateix espai, perquè quedés tot recollit
en el mateix lloc.
M’ha sigut molt útil i
pràctic, i m’ha permès poder escriure les meves observacions, vivències,
experiències i les meves reflexions al món. És una recurs fàcil d’utilitzar, i
molt interessant com a eina de comunicació i d’intercanvi d’informació àgil
entre companys i amb les tutores de les pràctiques.
Per concloure voldria dir que aquestes pràctiques han estat
una experiència molt positiva, no només per la possibilitat de posar en
pràctica i observar molts dels continguts teòrics treballats durant la
llicenciatura, sinó per la possibilitat i el privilegi de poder conèixer,
experimentar i aprofundir en un dels àmbits de treball del psicopedagog, com és
el de l’educació formal.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada