WISC-IV
Avui la psicopedagoga del centre on faig les pràctiques, ha passat la segona part dell test WISC-IV a un nen de 8 anys. Normalment, aquesta prova la fa en un parell o tres de sessions de 45 minuts, especialment quan són nens o nenes fins a 4t de primària.
En iniciar la sessió, el nen volia fer un dibuix, la psicopedagoga li ha deixat fer durant uns minuts. És un nen amb algunes dificultats d’atenció, així que quan ja s’ha anat relaxant, amb el dibuix, ja ha sigut més fàcil començar amb el test.
En iniciar la sessió, el nen volia fer un dibuix, la psicopedagoga li ha deixat fer durant uns minuts. És un nen amb algunes dificultats d’atenció, així que quan ja s’ha anat relaxant, amb el dibuix, ja ha sigut més fàcil començar amb el test.
Alguns dels principals usos del test WISC-IV en l’àmbit escolar són:
- Establir el diagnòstic de les aptituds cognoscitives en casos que tenen necessitats educatives especials: problemes o trastorns de l’aprenentatge, superdotats, etc.
- Valorar les habilitats i dificultats cognoscitives d’aquestes persones per dissenyar plans d’intervenció.
- Avaluar els resultats dels plans d’intervenció.
- Predir el rendiment acadèmic.
Tests que componen el WISC-IV i tasques
Tests principals
1. Cubs. En aquest test cal construir amb cubs acolorits en vermell i blanc uns dibuixos de complexitat creixent.
2. Semblances. La tasca consisteix a trobar les semblances que hi ha entre dues paraules, que es refereixen a objectes comuns, o entre dos conceptes.
3. Dígits. Es tracta de repetir una sèrie de dígits que es presenten oralment. Els dígits s’han de repetir en ordre directe (igual que els presenta l’avaluador) o en ordre invers a aquell que presenta l’avaluador.
4. Conceptes. Es mostren dues o tres files de dibuixos i la tasca consisteix a escollir dos o tres dibuixos, un dibuix de cada fila, que tinguin característiques comunes o mantinguin alguna relació conceptual entre si.
5. Claus. La tasca consisteix a completar, amb els símbols adequats, uns dibuixos o dígits.
6. Vocabulari. Requereix que es defineixi o es digui el significat de termes de dificultat creixent.
7. Lletres i números. En aquesta tasca es presenten oralment una sèrie de números i de lletres barrejats. Després s’han de repetir els números en ordre ascendent i les lletres en ordre alfabètic.
8. Matrius. Es tracta d’elegir el dibuix que completa una sèrie matricial multiplicadora, que és incompleta. Mesura raonament abstracte i capacitat per processar informació visual.
9. Comprensió. La tasca consisteix a explicar què s’ha de fer en determinades circumstàncies o per què se segueixen determinades pràctiques.
10. Recerca de símbols. En aquest test es presenten un o dos símbols i el subjecte ha de decidir si algun d’ells és present dins d’un conjunt.
Tests complementaris o optatius
11. Figures incompletes. La tasca consisteix a indicar quin element clau falta a uns dibuixos. Requereix identificar objectes i estris familiars, i distingir i diferenciar entre els aspectes essencials i no essencials.
12. Animals. Es tracta de marcar, en un temps limitat, en un conjunt d’imatges, totes les figures que coincideixen amb un model donat.
13. Informació. La tasca consisteix a contestar preguntes que inclouen diferents tipus de coneixements.
14. Aritmètica. Es tracta de resoldre mentalment problemes aritmètics que es presenten oralment.
15. Endevinalles. La tasca consisteix a identificar un concepte, a partir de la informació que es dóna en diverses frases o pistes.
Les diferents dades s’agrupen en 4 índexs específics i un de general:
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada