En aquesta perspectiva clínica, dins del marc dels diferents contextos d’influència dels infants que venen al centre, i tenint en compte els recursos humans, materials i econòmica que disposa el centre, el procés d'intervenció es porta a terme mitjançant...
L’exploració i la diagnosi de trastorns i/o dificultats d’aprenentatge, de relació, de conducta,.... i l’elaboració, l’aplicació i el seguiment del pla d’intervenció.
Busca la reciprocitat amb l’orientació, informació i l’assessorament a les famílies i al professorat, així com també amb entrevistes i la coordinació, si és necessari, amb altres serveis externs concrets (treball en xarxa).
Així doncs, després d’observar tots aquests factors, les intervencions es caracteritzen per ser:
Contextualitzades: integrada en el context d’on sorgeixen els problemes, majoritàriament, en el context escolar i/o familiar, donant resposta a les necessitats individuals que es detecten.
A llarg termini: aconseguir que els infants i/o adolescents portin a la pràctica els recursos que tenen i les propostes realitzades ajudin a progressar en els processos d'aprenentatge.
Multidimensionals: crear sistemes qu incorporin les diverses dimensions de la persona amb la finalitat d'afrontar les dificultats individuals i d’aquesta manera, proporcionar una millora en els aprenentatges.
Coordinades i col·laboratives: Els diferents professionals del centre fan reunions periòdiques per comentar els diferents casos i les dificultats en què es troben al llarg de la intervenció.
El fet de ser un equip amb professionals de diferents especialitats, permet donar respostes des de diferents perspectives. el centre psicopedagògic dona molta importància al feedback entre els diferents agents socialitzadors implicats (la família, mitjançant entrevistes i informes avaluatius; metres i professora; mitjançant entrevistes quan convé, de l'aprenent, al dia a dia en les reeducacions; i altres professionals implicats en el desenvolupament dels infants i/o adolescents).
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada