dijous, 6 d’abril del 2017

El model d’anàlisi del context d’intervenció

Per a poder comprendre la intervenció que es porta a terme en el centre de pràctiques, és essencial el coneixement del Pla de Treball i la metodologia.

Els models teòrics que integren els fonaments sobre els quals s’estableixen els models bàsics d’intervenció permeten dissenyar la pràctica de l’Orientació Psicopedagògica en qualsevol sistema educatiu i d’intervenció (Álvarez i Bisquerra, 1996). Segons Bisquerra  (2001) en el seu llibre Models d’Orientació i Intervenció psicopedagògica hi ha tres models bàsics d’orientació psicopedagògica:

  • El model Clínic (individual, d’intervenció directa, externa i reactiva).
  • El model de Programes (d’aplicació grupal, directa, interna i prioritàriament proactiva).
  • El model de Consulta (preferentment grupal, indirecta, interna i proactiva).

En el context del centre de pràctiques i segons els models bàsics d’orientació psicopedagògica de Bisquerra (2001), podria dir que el centre segueix un model clínic (Counseling) d’atenció individualitzada. Es bases principalment en l’entrevista personal, la intervenció especialitzada, on l’orientador assumeix la màxima responsabilitat durant el procés de relació. L’estratègia de suport treballa amb el concepte d’intervenció sobre l’infant i se li atribueix més capacitat amb el professional extern a l’hora de decidir.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada