El Pla d'Actuació que porta a terme el centre per donar resposta a les necessitats que presenten els infants, adolescents o les famílies, quan arriben al centre per primer cop és el següent:
0. Demanda inicial: sol ser la família qui es posa en contacte amb el centre inicialment.
1. Entrevista amb la família i/o l’alumne: Realitzen una entrevista la psicopedagoga i la família per tenir una primera aproximació. En ocasions, es fa l’entrevista amb la presència de l’alumne i de vagades primer amb l’infant, segons la demanda del cas.
2. Anamnesi: En aquest pas la psicopedagoga recull tota la informació possible del cas. (La dinàmica familiar, els hàbits d’autonomia, el caràcter i la personalitat, la relació i la socialització, els aprenentatges escolars i els aspectes mèdics i evolutius.
3. Estudi del cas: A partir dels punts febles detectats en l'àmbit familiar, social i acadèmic de l'infant/adolescent, mitjançant l'entrevista prèvia, la psicopedagoga del centre decideix les proves estandaritzades més adequades, i així poder detectar les dificultats específiques que presenta. A més, es fa una entrevista per tenir en compte aspectes més personals i emocionals. Els tests que solen utilitzar són el WISC-IV, TALEC, DST-J, escala de Conners, testos projectius de l’arbre, el de la persona sota la pluja i el de la història de l’animal, etc.
4. Diagnosi i informe inicial: Un cop es tenen els resultats, es descriuen en un informe inicial que recull: les dades personals, dades d'interès i informació general (context familiar, escolar, rutines,...), la capacitat intel·lectual, el procés d’aprenentatge, les dificultats diagnosticades i les recomanacions psicoterapèutiques. Es fa una reunió amb l’infant o adolescent i amb la família per separat, per fer-los el retorn de la diagnosi.
5. Elaboració i execució del Pla: Es dur a terme el tractament establert, atenent a les individualitats de cada cas.
6. Seguiment i Avaluació: Es realitza un seguiment rigorós de l'evolució de cada cas, omplint un registre i definint-ho en els informes, treballant en xarxa (reunions de coordinació amb escola, EAP, CSMIJ, Serveis Socials, etc.)
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada