dijous, 26 d’octubre del 2017

Proposta de pla de treball

Aquest és el meu supòsit de treball, i cal tenir present que no és una concreció real, sinó que és només una proposta, que caldrà portar-la a la pràctica i anar ajustant tots aquells aspectes que no s’adeqüin a la realitat de la meva pràctica durant el procés.

FASE 1: Recollida d’informació i planificació de la intervenció
DATA: Octubre  HORES: 15

Objectius:
·  Trobada amb la tutora de pràctiques.
·  Conèixer les noves demandes.
·  Priorització de les demandes
·  Familiaritzar-me amb els 2 casos amb els que treballaré.
·  Planificació de la intervenció
Destinataris/àries: Tutora de pràctiques,  mestres tutors, membres de la Comissió d'Atenció a la Diversitat (CAD), alumna en pràctiques

ACTIVITATS I CONTINGUTS
·  Recollida de les demandes (full de demanda).
·  Reunió amb la CAD (mestre d’EE, membres ED, EAP) per analitzar i prioritzar les demandes del centre.
·  Entrevista amb els mestres tutors.
·  Recopilació d’informació-anamnesi psicopedagògica (serveis externs, expedient EAP i expedient escola...)
·  Coneixement d’alumnes i casos actuals.
·  Planificació de la intervenció (planificar observació a l’aula i/o al pati, sessions individuals, sessions a l’escola, etc.)

INSTRUMENTS I/O TÈCNIQUES
·  Recerca documental
·  Reunions i entrevistes

INDICADORS D’AVALUACIÓ
·  Ajustament del número d’hores assignades inicialment en aquesta fase, per valorar i modificar, si cal.
·  Valoració de la quantitat i la qualitat de la informació trobada de cada alumne
·  Grau de coneixement de les particularitats de l’alumnat per tenir en compte en el disseny de la intervenció.

FASE 2: Execució de la Intervenció
DATA: Novembre-desembre  HORES: 40

Objectius:
·  Portar a terme la intervenció proposada
·  Observació i intervenció en les sessions amb la  psicopedagoga  de l’EAP quan porti a terme la intervenció
·  Dissenyar una proposta de millora
Destinataris/àries: alumnat del centre, mestres tutors, psicopedagoga de l’EAP, famílies alumnat,  serveis externs, alumna en pràctiques

ACTIVITATS I CONTINGUTS
·  Fer entrevistes amb mestres tutors
·  Fer seguiment i observacions sistemàtiques de l’alumnat a l’aula i/o al pati
·  Recollir informació
·  Sessions individuals amb l’alumnat
·  Definir les necessitats de cada cas
·  Retorn de l'avaluació al mestre tutor
·  Retorn de l'avaluació a la família (si s’escau)
·  Dissenyar una proposta de millora
INSTRUMENTS I/O TÈCNIQUES
·  Entrevistes
·  Observacions directes
·  Qüestionaris
·  Tests

INDICADORS D’AVALUACIÓ
·  Ajustament del número d’hores assignades inicialment en aquesta fase, per valorar i modificar, si cal
·  Comportament de l’alumnat i forma de treball
·  Graella d’observació a l’aula i/o al pati
·  Resultats de les proves realitzades
·  Varietat de modalitats d’intervenció tenint en compte les especificitats de l’alumnat


FASE 3: Seguiment i avaluació de la intervenció
DATA: Desembre-gener  HORES: 20

Objectius:
·  Fer seguiment dels progressos individuals i grupals de l’alumnat
·  Analitzar el procés d’intervenció
·  Avaluar la intervenció portada a terme
·  Introduir millores per les futures intervencions

Destinataris/àries:  alumnat del centre, mestres tutors, psicopedagoga de l’EAP, famílies alumnat, serveis externs, alumna en pràctiques

ACTIVITATS I CONTINGUTS
·  Seguiment dels progressos individuals i grupals de l’alumnat (2a observació a l’aula i/o al pati, )
·  Valoracions psicopedagògiques (en el cas que sigui necessari, elaboració d’un dictamen)
·  Valoració dels ajuts tècnics, curriculars i humans que necessita l’alumnat
·  Reunió de seguiment amb els mestres tutors
·  Reunió de seguiment familiar (si s’escau)
·  Reunió de seguiment amb serveis externs (si hi ha derivació)
·   
INSTRUMENTS I/O TÈCNIQUES
·  Observació directa
·  Graella d’observació a l’aula i/o al pati
·  Informes de valoració
·  Entrevistes
·  Qüestionaris de valoració

INDICADORS D’AVALUACIÓ
· Ajustament del número d’hores assignades inicialment en aquesta fase, per valorar i modificar, si cal
·  Nivell d’assoliment dels objectius proposats
·  Valoració del procés d’avaluació psicopedagògic
·  Considerar la continuïtat del projecte


1 comentari:

  1. Hola Meritxell, el teu blog és correcte però no calia que copiessis la segona part de la PAC1. Només indicant les fases del teu projecte i els objectius que et proposes ja n'és suficient. Es tracta de que el blog sigui una eina que faciliti l'acció-reflexió, i per tant, valoro molt quan relacioneu la pràctica que realitzeu amb la teoria i deduïu actuacions pròpies i millores.

    Com dius que treballar en un EAP es nou per a tu, que et sembla si fas una entrada per complementar aquesta primera part, en la que facis una breu descripció de les funcions de l'EAP a partir de la normativa que existeix al respecte? . Pot ser molt interessant i és una manera d'emmarcar des del punt de vista legislatiu el teu projecte. Per altra banda també podries fer el mateix amb la USEE ( que crec que amb el nou Decret de l'escola inclusiva es diran SIEI)

    Ànim i endavant!

    M.Àngels Megías

    ResponElimina